svar på " kanin frågor "

Publicerad 2010-02-13 12:57:23 i Allmänt,

Har kollat igenom lite kommentarer och även min mail där jag fått massa kaninfrågor.

Hur länge har du hållt på med kaniner?
Oj, ehm jag började väl med kaniner när jag fick i förskolan tror jag :)

Är det bara du i din familj som är med dom?
Kan man säga.  (:

Vad tycker dina kompisar om ditt kaninintresse?
De är lite olika, men jag struntar i vad dom tycker. De är inte så att jag går och pratar kaninsnack med mina kompisar ;) Håller mig med kaninsnacket till " kaninkompisarna"

Vad är din dröm inom kaniner?
De är nog att börja föda upp Lejonhuvad dvärgvädurar till hoppning och driver eget omplacerings hem någon gång i tiden ^^ Fast jag vill verkligen inte lämna omplacerings hemmet.

Har du någon favorit kanin på omplacerings hemmet just nu?
Ja verkligen, bebis är där just nu tills jag har börjat tagit tag i skolan ordentligt. Då får hon komma hem till mig igen. Sen har jag även min andra sötnos där som inte har något namn :$ En dvärgvädursblandras. Men utanför dom som är mina där så är de en Japantecknad Dvärgvädur, super söt kanin.

Efter freja dog, tog det lång tid innan du hittade den du ville ha?
Oja, jag letade igenom överallt, jag blev erbjuden massa kaniner gratis osv.. Men ville inte ha någon. Allt med Freja tog mig rätt hårt..  Letade igenom hela blocket över hela sverige och kollade igenom sjukt många uppfödare, men ingen var söt tyckte jag då.. Men sen hittade jag en Holländare, men sen hittade jag Åby´s Paparazzi och blev kär. Dock var de en annan som skulle ha henne men hennes man blev överkörd tss :$ x)
Så då fick jag henne (:


Varför/hur dog Freja?´
Vi hade Judo & Freja med oss till Gotland, allt var super bra och allt funkade perfekt. Jag, Tina och Jenny åkte till Lojsta hed för att titta på några Russ hingstar. Dom andra i familjen var hemma till klockan 13:30 sen åkte dom in till visby, då levde freja och mådde toppen, vi kommer hem klockan 13:50, allstå 20 minuter senare. Då var de bara jag och Tina för vi hade släppt av Jenny i Visby där dom andra var. När jag kommer och bara ska titta till dom ( dom stog i en innebur på våran altan som har tak över sig)  så ser jag att Freja ligger jätte konstigt och Judo ser livrädd ut, jag ser att freja har munnen helt öppen. Jag öppnar buren, hon ligger kvar, helt stilla, jag kände på henne, hon var varm, men hjärtat hade slutat slå. Hon var helt nydöd.... Spån hade skvätt över hela altanen och en del saker var ner rivna. Vi gissar att de kommit en hund och stressat ihjäl Freja och freja skyddade judo men klarade tillslut inte av allt och dog är stressen.. Det är ju lite speciellt på gotland då det inte finns så mycket " olika sorters vilda djur " och de går ofta lösa hundar där vi bor. Men vadfan folk borde ju ändå kunna hålla koll på sina hundar?! Freja blev ihjälskrämd i sin egenbur, man märker på judo att han har blivit annorlunda efter de här...


Hur kan du fota kaniner så bra?
Haha tack (: Mja jag vet inte <3

Vill du fortsätta med kaniner när du är stor?
Ja, verkligen :)

Vem gillar du mest av My Colleen och Judo?
Dom är lika underbara både två. Fast dom har helt olika personligheter.

Hur är Judo i sättet och hur är Colleen?
Judo är lugn men han får sina små ideer och fnatt och kan bli pigg.
Han tycker inte om småbarn som är jobbiga, hahaha.
Men någon han verkligen tycker om är min kusin Viggo, lite roligt.
Judo är mycket snäll (a)

My Colleen är pucko och helt hyper. Haha hon har alltid överskotts energi och är alltid framåt och halv knäpp. Hon älskar att hoppa och hoppar gärna en halvmeter över hindret. Hon älskar att busa och rusa runt i hagen och bara släppa loss. Hon är en rätt cool kanin :D




Puh de var mycket att skirva.
(: <3

Kommentarer

Postat av: lukes

Publicerad 2010-02-13 14:51:58

Vill du bli dagens blogg? Anmäl dig nu. vinnaren utses i kväll! Du har större chans att vinna om du anmäler dig fler gånger. Lycka till :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela