Långt inlägg på G

Publicerad 2010-02-06 16:39:30 i Allmänt,

Hejsan alla söta, har inte hunnit blogga varken idag eller igår.
Igår var jag iaf i Romme med skolan. Och idag tävlade jag med kaninerna i Smedby.

Romme: Vaknade typ klockan 04:00 och var fett seg. Sen körde pappa mig till skolan där vi skulle samlas och sedan åka Delfinbuss, haha. Skulle åka buss till Romme. På bussen hade vi roligt ;)
Satt typ själv ett tag och " halv sov " sen satt jag brevid albin.
Sen kom vi fram till Romme, själv åkte jag skidor ofc.
Hade med mig egen utrustning så behövde inte vänta något. Åkte med Emelie och Emma i början sen typ lite med Erik, Albin, Oscar & Jakob, Victor, Kalle osv.. Hade iallfall sjukt kul. Gjorde en klant vurpa :§ x)
Hade inte med mig någon kamera så fotade inget men de blir lite text istället. Får duga de med.
Vi åkte skidor i typ 5 timmar. Var helt slut efter de. Min kondition är inte på topp dirket.
På hemvägen var alla typ fett trötta och måånga sov. Själv var man lite överpigg.
Pratade och så med Emelie och Emma och sen med Sebbe.
Sen kom vi tillbaka till skolan typ klockan ca 20:00.
Verkligen en lycka Romme resa.
Bästa hitills.

Fredag Kväll:  Pappa hämtade mig på skolan efter romme resan och vi åkte direkt hem. Var helt slut. Ringde Emma men hon svarade inte som vanligt ;)
Så jag sprang mer till henne istället. Så började vi göra iornding sakerna som skulle med till Smedby på Lördag så slipper jag gå upp tidigt och fixa de. När vi hade packat klart allt slutade de med snöbolls krig eller typ snöfight. De gick lite vilt till, misstolka det inte. Nej men båda blev rätt mulade och snöiga. Sjukt kallt blev de. Hade bara en vanlig tröja och ett par mysbyxor * smart *

Lördag: Idag var de tävling i Smedby ridhus, var där senast 12/12 2009, så typ 2 månader sen kaninerna tävlade. Dom var lite ur konditionen då de varit så kallt att jag inte velat ha dom ute i onödan. Men iallfall var på plats klockan halv 9. Första start var klockan 9 men allt blev lite framflyttat.  Sötnos var först av mina och emmas kaniner. Så de var rätt lång stund att vänta. Och han frös också den stackarn. Colleen var rätt konstig hon med, hon hade väl tävlings nerver eller något ;)
Sötnos är så sjukt hanig så de finns inte, lite jobbigt ibland då jag vet att han kan så mycket bättre.
Tyvärr tog han sig inte ens runt hela banan, han var för långsam. Men han var duktig när han väl kom igång och han tycker de är kul. Sen var de typ 10 andra imellan och sen var de My Colleen´s tur. På framhoppningen var hon så sjukt duktig. Har aldrig sett henne hoppa så bra, hon drev på innan hindret och hoppade allt perfekt. Men sen när hon ska köra sjävla tävlings banan vara krashar allt. Hon typ dummar sig och springer in med flit i nedersta bommen och tycker att hon är skit rolig. Vilket hon inte är. Men hon kom runt banan på 4 fel och slutade på plats 21, de var enormt många duktiga kaniner med idag. Judo var duktig men lite trött men piggnade till efter ett tag och då hoppade han som en gud, vi slutatde ungefär i mitten av alla kaniner. Men vi ska se till att de går bättre nästa gång. (:
Så länge kaninerna tycker om hoppningen är jag nöjd.
Vill verkligen inte tvinga dom till något dom inte vill. My Colleen älskar verkligen den så henne kommer jag verkligen försöka komma en bit med. Ska försöka filma henne när hon hoppar.

Sitter just nu och håller på att frysa ihjäl, de är sjukt kallt :S
Jag och familjen ska ner till grannen och äta god middag och ha en skön kväll.
Ska plugga lite nu till Matte & NO provet.


Ha de bäst sötungar <3



Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2010-02-09 09:27:41

e det du? <333

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela