Svar på kommentar

Publicerad 2010-07-06 18:55:37 i Allmänt,

Anonym om Svar på kommentar:

vad är det med VR som är så bra då? har jämfört samma objektiv med och utan det meen märker typ ingen skillnad... vore härligt om du svarade, jag är kanske helt bakom flötet eller nått


svar: VR betyder bildstabilisering och är fortkortning på Vibration Reduction.
När du har kameran i händerna, inte stativ, och tar kort så lyckas du aldrig hålla den helt stilla vilket resulterar i att det är svårt att få skarpa bilder vid längre slutartider om du inte har bildstabilisering i kamera eller objektiv.

Har själv kollat runt sen tidigare varför man bör ha VR objektiv.
Och här ovan för är nog det bästa tipset " varför " man bör ha det.

Juste, du som skrev den här frågan.
Skriv gärna ditt namn nästa gång så blir det lättare ;)

Har ni fler frågor är det bara att fråga på!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-06 19:12:04

ok men jag märker ingen skillnad med eller utan.. och även om jag skriver mitt namn så har jag ingen blogg så jag fattar inte vitsen med det haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela